Початкова сторінка

Ігор Лиман (Бердянськ)

Персональний сайт історика України

?

1815 р.

Ігор Лиман

1815, февраля 24. — Именный, объявленный Инспекторскому Департаменту Управляющим Военным Министерством. — О заведении певчих во всех Армейских полках. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 25.789. — С. 28.

В армійських полках передбачається призначення півчих з нижніх військових чинів, які мають бути навченими лише церковному наспіву.

1815, березня [?]. — Синодський. — ДАХО. — Ф. 207. — Оп. 1. — Спр. 1130. — Арк. 1 – 1 зв.

За поданням обер–священика армії і флоту обумовлюється, що священнослужителі, звільнені на вимогу обер–священика для переведення з єпархіального до армійського духовенства, мають залишатись на своїх попередніх місцях служби до отримання синодського указу про призначення на нову вакансію. Передбачається, що заплановане переведення до армійського духовенства не може бути перешкодою для отримання дияконами священницького сану.

1815, июня 5 (*). — Синодский, в следствие Именнаго. — О сношениях Синодальной Конторы с Губернскими Правлениями. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 25.873. — С. 174.

(*) По ведению Синода, указы из Сената посланы Сентября 6.

З приводу повідомлення Сенату встановлюється порядок, за яким синодальна контора має зноситись з губернськими правліннями через Синод, а в невідкладних випадках старший член контори має відноситись безпосередньо до губернського керівництва.

1815, июля 26. — Сенатский. — О разсматривании и суждении дел, о браках детей без воли родителей и о насильном девиц похищении, Гражданским судам. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 25.908. — С. 247 – 248.

Підтверджується, що зберігає чинність височайша резолюція на доповіді Синоду від 12 квітня 1722 р., за якою справи про шлюби дітей без згоди батьків і про викрадення дівчат розглядаються не духовною, а світською владою.

1815, августа 23. — Синодский. — О распоряжениях и правилах на произведение и совершение новой ревизии. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 25.924. — С. 264 – 266.

За повідомленням Сенату на виконання положень маніфесту від 20 червня 1815 р. про проведення нової ревізії уточнюються обов’язки духовного відомства при складанні ревізьких реєстрів. Окремо пояснюється порядок перепису священно– та церковнослужителів храмів, які в 1813 р. перейшли зі складу Катеринославської до Кишинівської єпархії.

1815, сентября 9. — Именный, объявленный Министром Народнаго Просвещения. — О предоставлении Министерству Народнаго Просвещения власти определять по местам своего ведомства людей, уволенных из Духовнаго звания, без представления об них Сенату. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 25.939. — С. 278.

За положенням Комітету Міністрів Міністерству народної освіти дозволяється розподіляти звільнених з духовного відомства осіб на посади вчителів та до складу вихованців вищих навчальних закладів без попередніх зносин з Сенатом, якому відтепер мають подаватись лише доповіді про вже здійснене призначення.

1815, октября 14. — Синодский. — О доставлении в оспенные Комитеты сведений о числе рождающихся младенцев для прививания оным оспы. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 25.963. — С. 301 – 302.

За відношенням Управляючого Міністерством поліції наказується підтвердити через єпархіальних архієреїв обов’язок передавати в губернські та повітові віспяні комітети відомості про кількість народжених.

1815, декабря 23. — Именный, объявленный Митрополиту Римских церквей в России Сестренцевичу Главноуправляющим Духовными делами Иностранных исповеданий. — О подтверждении Римско–Католическим священникам, чтобы они ни тайно, ни явно не дерзали внушать людям не только господствующаго, но и других Христианских исповеданий правил, противных Государственным узаконениям. — ПСЗРИ. — Собр. І. — T.XXXIII. — № 26.043. — С. 416.

Наказується підтвердити католицьким священикам заборону осуду православної та інших християнських вір та переманювати послідовників цих конфесій до католицизму.

1815, грудня 23. — Іменний. — ДАХО. — Ф. 207. — Оп. 1. — Спр. 1169. — Арк. 1.

Затверджується текст вдячного молебню, який має служитись щорічно на Різдво Христове на згадку про порятунок церкви і держави від наполеонівської навали.